2012. május 16., szerda

Kutyusos torta

Kisfiam nagyon szereti az állatokat. Az egyik legtöbbet látott állat a kutya és hát úgy gondoltam, megformázom a második szülinapi tortájának. Ihletért böngésztem egy kicsit a neten és amikor ráakadtam erre a tortára a férjem és kisfiam lelkesedését fejezte ki, úgyhogy nem is volt kérdés, a hasonló torta elkészítése.
Sajnos nem volt annyi időm a formázása, mint amennyit szerettem volna és hát a sietség nem egy jó társ, úgyhogy közel sem olyan jóra sikeredett, mint ahogy én azt fejben elképzeltem, persze a fejben eltervezett módosítások is elmaradtak...


Azért így is sikere volt a tortának kívül belül. Ja jut eszembe belül amerikai csokitorta volt, aminek a receptje a következő: (a forrás)

Tészta:
    12 dkg puha vaj
    22 dkg porcukor
    csipetnyi só
    6 tojás
    13 dkg legalább 50%-os kakaótartalmú csoki
    13 dkg liszt
  Elkészítés:
     1. A vajat habosra keverjük a porcukorral és a sóval, majd hozzáadjuk a tojások sárgáját.
     2. A csokoládét vízgőz felett megolvasztjuk, és hozzákeverjük az eddigiekhez.
     3. A tojásfehérjét kemény habbá verjük, és a liszttel felváltva hozzáadjuk a masszához, és összekeverjük az egészet.
     4. A tésztát a sütőpapírral kibélelt tortaformába töltjük, és 190 °C-ra előmelegített sütőben kb. 30 percig sütjük.
Krém:
    23 dkg puha vaj
    12,5 dkg jó minőségű kakaópor
    csipetnyi só
    20 dkg porcukor
    fél vaníliarúd
    2 dl tejszín
  Elkészítés:
     1.A vajat habosra keverjük a porcukorral.
     2.Hozzáadjuk a kakaóport, a sót, és a vaníliarúdból kikapart magokat.
     3.A tejszínt kemény habbá verjük, és óvatosan összeforgatjuk a krémmel.

Összeállítás:
    1. A tésztát 3 lapra vágjuk.
    2. A krém felével megkenjük a lapokat, a másik felével pedig kívülről bevonjuk a tortát.

És egy kép a kis szülinaposról



Anita

    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése