2012. június 11., hétfő

Tárkonyos csirkeragu leves


Hétvégére gofrit terveztem sütni, de előtte valami húsos, laktató levest szántam, hogy jól is lakjon a férfinép. Mivel férjecském gulyás levest evett pénteken menübe, így valami csirkés levesre gondoltam. Így lett Tárkonyos csirkeragu leves.

Hozzávalók:
1 nagy fej vöröshagyma
30 dkg csirkemell (készítettem már pulykamellből is)
3 szál sárgarépa
2 szál petrezselyemgyökér
15-20 dkg borsó
10 dkg gomba (elhagyható)
delikát, majoranna, tárkony
1 dl tejszín (tejföllel is sűríthető)

Elkészítés:
A vöröshagymát apró kockára vágom és ledinsztelem, majd a kockára vágott csirkemellet fehéredésig átsütöm rajta, aztán felengedem vízzel. Megvárom míg felforr, majd a habjából szedek le. Végül belerakom a zöldségeket és ízesítem a fűszerekkel a tárkony kivételével. Ha a levesben minden puhára főtt, leveszem a tűzről, majd a tárkonyt is hozzáadom. Azért, hogy az ízek összeérjenek, az evést megelőző este elkészítem eddig és hagyom kihűlni, illetve hűtőbe teszem.

Másnap evés előtt nokedlit szaggatok bele és beleöntöm a tejszínt. Így hagyom felforrni egyszer és már kész is.

Tegnap tejföllel sűrítettem, mivel nem volt itthon tejszín, de így is nagyon finom lett.

DSC01577

A gofri receptjével holnap érkezem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése