2012. június 12., kedd

G, mint gofri


Egyszer régen, már nem is emlékszem melyik karácsonyra vettem a férjemnek (igaz akkor még csak a barátom volt ;-) ) gofrisütőt. Akkor nagyon lelkesek voltunk és a mellékelt, meg ismerősöktől kapott recept alapján készítettük el ezt a finomságot, de nem voltunk megelégedve. Aztán 1-2 évre elkerült a szekrénybe és nem is használtuk. Idén valahogy nagyon megkívántam és a neten bogarásztam nekem tetsző recept után, amit még ráadásul mások is dicsérnek. Így akadtam erre, de már nem tudom kitől, úgyhogy elnézést, ha nem nevezem meg a forrást. Azóta már többször készítettem és mindig hamar elfogyott és persze sikere volt.

A recept pedig a következő:

3 tojás különválasztva a sárgája és fehérje
6 tk cukor
fél tk só
4 dl tej
8 evőkanál étolaj
25 dkg liszt
2 tk sütőpor

A hozzávalókat ebben a sorrendben összekeverjük, kivéve a tojás fehérjét, mert azt kemény habbá verve a végén adjuk hozzá és már indulhat is a sütés. Ez a mennyiség egy laktató levessel és max két pici gyerekkel egy 4 tagú családnak elég, úgyhogy ha már nagyobbak a gyerekek, vagy zsúrra készül érdemes másfél, vagy dupla adagot készíteni.

DSC00934

Íme az én két imádott gofrievőm, akik nem csak a fénykép kedvéért bújnak össze.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése